Eline & Niels

trouwen op 8 juli, 2016

Dromen

a. Huwelijksreis: vliegtickets

Voor ons huwelijksreis gaan we in november op avontuur in Afrika! We bezoeken Kenia, Tanzania, Malawi, Zambia, Zimbabwe en Zuid-Afrika. Onze reis start in Nairobi, de hoofdstad van Kenia. Om daar te geraken, hebben we natuurlijk eerst vliegtickets nodig :)

b. Huwelijksreis: dag 1 Kenia - Tanzania, Arusha

We verlaten de levendige hoofdstad van Kenia, Nairobi, vroeg in de ochtend en steken de grens over met Tanzania. Daarna bereiden we ons voor op een excursie naar de Serengeti en Ngorogoro Krater.

c. Huwelijksreis: dag 2/ 3/ 4 Serengeti National Park - Ngorongoro Krater

Deze 3 dagen zijn er om op excursie naar het Serengeti National Park en de Ngorongoro Krater te gaan. Dit gebied heeft een van de grootste dierenpopulaties van Afrika. De excursie is in een 4x4 safari voertuig met open dak. Met dit voertuig kunnen de uitdagende zijweggetjes in het park bereden worden.

d. Huwelijksreis: dag 5 Arusha

Vandaag keren we terug naar de truck in Arusha, waar er tijd is om de geweldige Afrikaanse dieren in het park te bewonderen.

e. Huwelijksreis: dag 6 Bagamoyo

We verlaten Arusha vroeg in de ochtend en rijden in zuidelijke richting naar Bagamoyo. Vanavond bereiden we ons voor op de excursie naar Zanzibar.

f. Huwelijksreis: dag 7/ 8/ 9 Zanzibar

In de ochtend vertrekken we van Bagamoyo naar Dar es Salaam en waar een lokale ferry ons brengt naar Zanzibar. We worden naar het noordelijke gedeelte van het eiland gebracht waar we kunnen ontspannen op het strand. Op dag 9 vertrekken we naar Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar waar we de historische en unieke architectuur kunnen verkennen.

g. Huwelijksreis: dag 10/11 Dar es Salaam

We verlaten Dar es Salaam en rijden naar Mikumi National Park. Mikumi is het leefgebied van leeuwen, zebra’s, wildebeesten, impala’s, buffels en olifanten en vandaag hebben we de mogelijkheid om te genieten van een optionele safari in de namiddag door dit park.

h. Huwelijksreis: dag 12 Iringa

Vandaag laten we Mikumi National Park achter ons en reizen we naar Iringa, dat hoog in een gebied ligt waar thee wordt geteeld.

i. Huwelijksreis: dag 13/ 14/ 15 /16 Malawi

We verlaten Tanzania en gaan Malawi binnen. We rijden de Grote Riftvallei uit over een aantal spectaculaire bergpassen, waarbij we in de hooglanden grote theeplantages passeren voordat we aankomen bij onze overnachtingsplek. Tijdens ons verblijf in Malawi gaan we naar Ngala Beach dat ligt aan de oever van Lake Malawi en wat een grote historische achtergrond heeft.

j. Huwelijksreis : dag 17 / 18 Zambia - South Luangwa National Park

Vroeg in de ochtend rijden we van Malawi naar de grens met Zambia en vervolgens rijden we verder naar South Luangwa National Park, waar we de volgende twee nachten spenderen aan de oevers van de Luangwa River. In de middag genieten we van een zonsondergang safari in South Luangwa National Park.

k. Huwelijksreis: dag 19 / 20 / 21 Petauke - Lusaka - Victoria Falls

De reis naar de bruisende hoofdstad van Zambia, Lusaka, brengt ons langs een interessante route. Gedurende de week kan er een mogelijkheid zijn om een van de vele interessante lokale markten te bezoeken in de Zambiaanse hoofdstad. Vervolgens rijden we door naar Victoria Falls.

Trouwalbum

Woning

We hopen binnenkort met onze spaarcentjes een mooie eigen woonst te kunnen kopen.